cfaed supports ‘Lange Nacht der Wissenschaften’

‘Center for Advancing Electronics Dresden’ presents DNA-Chips and micro-photos
Press Release 15

Lange Nacht der Wissenschaften: Center for Advancing Electronics Dresden (cfaed) presents DNA-Chips and micro-photos

The ‘Center for Advancing Electronics Dresden’ (cfaed), Cluster of Excellence for microelectronics of Technische Universität Dresden, will take part in the ‘Lange Nacht der Wissenschaften’ with a lecture, a science test and DCN Open Lab.

‘Are DNA photoconductors the microchips of the future?’ Dr. Thorsten-Lars Schmidt will answer this interesting question in his lecture at 7pm in Room 106, Barkhausen Building, Helmholtzstraße 18. Since 2013, the chemist from Harvard is leader of the cfaed research group ‘DNA-Chemistry’.

From 6 to 11 pm, Dr. Markus Löffler shows in the Dresden Center for Nanoanalysis (DCN), how to produce micro-photos with high-tech microscopes. Therefore, the visitors can bring own photos. At 8.30 pm, a special Lab Tour in the DCN, connected to the Cluster of Excellence, will be offered.

During the whole evening, the visitors can demonstrate their knowledge about technique and natural sciences in the science test of cfaed.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. Juli 2014

„Lange Nacht der Wissenschaften“:

„Center for Advancing Electronics Dresden“ präsentiert DNA-Chips und Mikrofotos

Das Center for Advancing Electronics Dresden (cfaed), Exzellenzcluster für Mikroelektronik der Technischen Universität, beteiligt sich an der Langen Nacht der Wissenschaften mit Vortrag, Forschungsquiz und Open Lab.  „Sind DNA-Lichterketten die Mikrochips der Zukunft?“- dieser spannenden Frage geht Dr. Thorsten-Lars Schmidt um 19 Uhr bei seinem Vortrag im Hörsaal 106 des Barkhausen-Baus, Helmholtzstraße 18, nach. Der Chemiker aus Harvard ist seit einem Jahr Leiter der Forschungsgruppe „DNA-Chemistry“ im cfaed. Von 18 bis 23 Uhr zeigt Dr. Markus Löffler im Dresden Center for Nanoanalysis (DCN), wie man mit Hochleistungsmikroskopen Mikrofotos erstellt. Hierzu können die Besucher eigene Fotos mitbringen. Um 20.30 Uhr gibt es eine Extra-Labortour durch das Nanoanalytik-Center, das dem Exzellenzcluster angegliedert ist. Den ganzen Abend über kann man sein Wissen über Technik und Naturwissenschaften beim Forschungsquiz des cfaed testen und viele Überraschungspreise gewinnen.

cfaed-Pressereferentin

0351/463-42848